Vår familj

Historien om Lune de Miel®
är nära sammanflätad med vår familjs historia.

Vår historia tar sin början 1920

Yves Michaud, ingenjör och bi-odlare, börjar detta år, vid foten av Pyrenéerna, det äventyr som är starten på Famille Michaud Apiculteurs.

Han blir snabbt en pionjär inom mobil bi-odling när han flyttar sina kupor allt efter säsong och skörd.

Denna pionjäranda i samverkan med vetenskapligt kunnande är den röda tråden i familjens gärning.

1957 utvecklar Yves Michaud en automatiserad process för att hälla upp honungen på burk och året efter lanserar han märket Lune de Miel®.

1965

Bernard Michaud, som efterträtt sin far Yves, etablerar Lune de Miel® i all modern detaljhandelsdistribution, vid denna tid i full expansion.

1973 är Lune de Miel® marknadens enda märke.

Drivkraften att vilja göra kvalitetshonung tillgänglig för alla överförs från generation till generation.

1990

Vincent Michaud, Bernards son, tar över ledningen av Famille Michaud Apiculteurs.

I en värld där konsumenternas vanor nu förändras dramatiskt tittar han på möjligheten för nya, mer praktiska förpackningar.

Resultatet lanseras 1992 i form av den första mjuka och klämbara förpackningen, en honungsdroppe, som tagits fram speciellt för den populära produkten Tartimiel® från Lune de Miel®.

En Oscar år 2000

Denna strävan efter enkelhet till förmån för honungens kvalitet bekräftas återigen i och med lanseringen av den första mjuka förpackningen med silikonventillock 1999.

För denna världsnyhet belönas Famille Michaud Apiculteurs med förpackningsvärldens Oscar 2000.

 

2008

introducerade vi den första doypack-förpackningen: mjuk, ekonomisk och ekologisk. Idag arbetar vi fortfarande med att utveckla nya miljövänliga innovationer.

 

“2020 firar vi 100 år och jag är stolt att representera den 4e generationen i detta magnifika familjeäventyr.”

Marie LECAL MICHAUD,
Famille Michaud Apiculteurs

 

All vår honung är kontrollerad och garanterad*