
Vår familj
Historien om Lune de Miel®
är nära sammanflätad med vår familjs historia.
Vår historia tar sin början 1920
Yves Michaud, ingenjör och bi-odlare, börjar detta år, vid foten av Pyrenéerna, det äventyr som är starten på Famille Michaud Apiculteurs.
Han blir snabbt en pionjär inom mobil bi-odling när han flyttar sina kupor allt efter säsong och skörd.
Denna pionjäranda i samverkan med vetenskapligt kunnande är den röda tråden i familjens gärning.
1957 utvecklar Yves Michaud en automatiserad process för att hälla upp honungen på burk och året efter lanserar han märket Lune de Miel®.



1965
Bernard Michaud, som efterträtt sin far Yves, etablerar Lune de Miel® i all modern detaljhandelsdistribution, vid denna tid i full expansion.
1973 är Lune de Miel® marknadens enda märke.
Drivkraften att vilja göra kvalitetshonung tillgänglig för alla överförs från generation till generation.
1990
Vincent Michaud, Bernards son, tar över ledningen av Famille Michaud Apiculteurs.
I en värld där konsumenternas vanor nu förändras dramatiskt tittar han på möjligheten för nya, mer praktiska förpackningar.
Resultatet lanseras 1992 i form av den första mjuka och klämbara förpackningen, en honungsdroppe, som tagits fram speciellt för den populära produkten Tartimiel® från Lune de Miel®.


En Oscar år 2000
Denna strävan efter enkelhet till förmån för honungens kvalitet bekräftas återigen i och med lanseringen av den första mjuka förpackningen med silikonventillock 1999.
För denna världsnyhet belönas Famille Michaud Apiculteurs med förpackningsvärldens Oscar 2000.


2008
introducerade vi den första doypack-förpackningen: mjuk, ekonomisk och ekologisk. Idag arbetar vi fortfarande med att utveckla nya miljövänliga innovationer.
“2020 firar vi 100 år och jag är stolt att representera den 4e generationen i detta magnifika familjeäventyr.”
Marie LECAL MICHAUD,
Famille Michaud Apiculteurs
